MEE Rotterdam Rijnmond
'Onafhankelijke cliëntondersteuning voor Rotterdammers

Afgelopen jaar is er achter de schermen hard gewerkt om in Rotterdam de onafhankelijke cliëntondersteuning vorm te geven. Bij vragen over zorg en welzijn kunnen inwoners van Rotterdam terecht bij de Vraagwijzer, Centraal onthaal en het Jongerenloket die de vragen oppakken en zo nodig doorverwijzen naar het wijkteam. Maar wanneer mensen er zelf of met hulp van de gemeentelijke loketten niet uitkomen of zich daar onvoldoende ondersteunt voelen, kan vanaf 2019 gebruik worden gemaakt van onafhankelijke cliëntondersteuning. 
 
Voor Rotterdam zijn er drie onafhankelijke cliëntondersteuners aangesteld. Dit zijn:

  • Marianne den Ouden (MEE Rotterdam)
  • Petra van den Berg (Adviespunt Zorgbelang)
  • Aranka van der Velde (Basisberaad)

Zij ondersteunen de cliënt op een manier die past bij zijn/haar situatie, zodat de cliënt daarna weer zelf verder kan. Ze bieden:

  • Informatie en advies;
  • In kaart brengen van de situatie en de mogelijkheden;
  • Opstellen plan van aanpak en/of uitzetten van acties;
  • Voorbereiden van of aanwezig zijn bij (keukentafel)gesprekken;
  • Ondersteunen bij klachtgesprek of –procedure.

De cliëntondersteuning kan bestaan uit één contact maar kan ook langer duren. De onafhankelijke cliëntondersteuning is gratis voor inwoners van de gemeente Rotterdam.
 
De onafhankelijke cliëntondersteuners zijn bereikbaar via:
 
Telefoon: 010  307 64 50
Email: advies@rotterdamondersteunt.nl

De Vraagwijzers Rotterdam zijn begin februari 2019 door middel van een mail en informatieblad geïnformeerd door de gemeente. Dit jaar maken de onafhankelijk cliëntondersteuners kennis met andere hulpverleners. 

Terug naar het jaarbericht
MEE
Boompjes 554
3011 XZ ROTTERDAM
Infolijn 010 282 11 11
(ma-vr 9-12 uur)
Secretariaat 010 282 11 44
secretariaat@meerotterdam.nl
Kantoor open ma. t/m vr. 9.00 - 17.00
Bereikbaarheidsinformatie
Volg ons:
Facebook   Linkedin   Instagram
Reageren